NETGALLERI

Distriktsråd

hvem er du?/..

Synlighed
Distriktsråd, lokalråd og lokale aktionsgrupper arbejder for at skabe liv i lokalområderne og støtter forskellige projekter.
Der bliver brugt mange millioner kroner på projekter - men ikke ret mange penge eller ret meget tid på at synliggøre projekterne.

Skabelon
En del af de lokale aktionsgrupper har hjemmesider som tydeligvis er lavet over samme skabelon - eksempelvis
LAG Djursland.
Skabelonen i sig selv gør det svært at lave en god hjemmeside - og som i alle andre tilfælde kræver det også, at der bruges den nødvendige tid og de nødvendige faglige ressourcer, hvis man vil skabe en brugevenlig hjemmeside som informationskilde til målgruppen.
I
LAG Favrskov har man lavet en ny hjemmeside som fungerer bedre end på Djursland - siden er mere overskuelig indeholder flere oplysninger.

Synlighed og kvalitet
Det vil sende nogle rigtig gode signaler til lokalråd og distriktsråd, hvis dem som er med til at fordele penge til at skabe aktivitet og engagement i lokalområderne også selv vægter synligheden og stiller krav til kvaliteten.
LAG Djursland og de øvrige lokale aktionsgrupper kan om nogen være med til at fremme synligheden ved at klæde sig på til at motivere og rådgive alle projekter til også at lave gode hjemmesider og løbende fortælle om aktiviteterne.

God idé at stille krav
Synlighed af aktiviteterne kan sidestilles med økonomien - det er lige vigtigt.
Der bør/burde stilles krav til synligheden på nettet - såvel for dem som bevilger pengene som for dem som modtager pengene.
Værdien af samtlige projekter på Djursland ville stige kraftigt, hvis man prioriterede informationen og synligheden, så det blandt andet blev muligt løbende at følge med i aktiviteterne og i udviklingen.
Det ville være en rigtig god idé at opstille krav til PR og synlighed på samme vis, som der gøres til regnskaberne.
Mogens Greve | CVR: 80229151  | Tlf.: 4111 9910 | mogens@djursk.dk