NETGALLERI

Handelsstandsforeninger

hvem er du?/..

Fortæl historierne
Efter år med optur oplever en række handlende nu, at det er blevet sværere tider.
Mange kan vinde rigtig meget ved at lære at fortælle om dem selv.
Det skal/må ikke være produktomtaler, men sjove historier, interessante historier, menneskehistorier - om alt det som foregår i og omkring butikken.

Stå sammen
For handelslivet i lokalområderne er det vigtigt at stå sammen - blandt andet i handelsstandsforeningerne.
Det sender forkerte signaler, hvis man ikke kan blive enige om fælles udsalgsstart, fælles annoncering eller ikke ønsker at være med i det lokale handelssamarbejde.

Fællesskabet
Betragt byens lokale handelsliv/handelsstandsforeningen som et stort Bilka-supermarked.
Hvis kolonialafdelingen bliver sure på de andre og melder sig ud af fællesskabet - eller bare får lyst til at køre deres eget løb med egne åbningstider og egne annoncer, vil det måske på kort sigt give dem det løft, som de gik efter.
Men jeg er sikker på, at det ikke ville vare længe, før kunderne begynder at søge andre steder hen.

Tænk PR og synlighed
Man giver sig selv de aller bedste muligheder for en sund forretning og et godt handelsliv, hvis de enkelte butikker lærer at blive bedre til at pleje deres egen synlighed i lokalområdet - og man samlet får skabt de optimale rammer for alle kunder.
Handelsstandsforeningens PR og synlighed skal passes og plejes med samme seriøsitet som ens egen butik.
Handelsstandsforeningen skal også fortælle de gode historier om det gode handelsområde.
Uden at sætte en masse nye aktiviteter i værk, er der alligevel masser af mulighed for at skabe og vedligeholde en god stemning.
Det handler om at lære at tænke PR og synlighed i de forskellige sammenhænge.
Mogens Greve | CVR: 80229151  | Tlf.: 4111 9910 | mogens@djursk.dk